Wednesday, May 15, 2013

mama

21 tahun yang lalu
Selama 9 bulan 10 hari
Dirimu menumpangkan aku di rahimmu
Memberikan aku tempat berlindung

Engkau menahan segala kepenatan
Kepenatan hasil dari pembesaranku
Semakin memberatkan rahimmu
Semakin menenganggkan kulitmu

Engkau tidak berputus asa
Memberi aku segala nutrient
Melalui permakananmu
Agar aku sihat

Kau tetap bersabar
Walau sakit dan letih
Menahan tendangan dan ragamku
Di dalam rahimmu

Tanggal 9 April 1992
Telah tiba masanya
Masa untuk kau berjuang
Memastikan aku lahir ke dunia ini
Melihat keindahan ciptaan Ilahi

Kau berjuang sepenuh tenagamu
Mempertaruhkan nyawa
Demi aku !!
Kau dalam saat
kesakitan dan kerisauan
Apabila aku mula membuat hal
Yang mungkin boleh meragut nyawaku sendiri
Kau teruskan perjuangan
Pantang mengalah sebelum berjuang

Takdir Allah
Kau menang dalam perjuangan
Melahirkan aku
puteri bongsumu

Hari demi hari
minggu demi minggu
bualn demi bulan
tahun demi tahun

Kau terus menjagaku
Melindungiku
Menyayangiku
Membelai dan memanjakan ku

Kau bersabar dengan perangai ku
Terlalu banyak aku mencabar kesabaranmu
hingga satu saat
perangaiku menjadi punca
Naiknya darahmu
Hanya tuhan sahaja yang tahu
Bertapa rasa bersalahnya aku..

Aku akui
dalam ramai2 anakmu
Akulah yang paling susah dilentur
paling menguji kesabaran
paling merisaukan


Wahai mama
Engkau lah wanita dan mama yang terbaik
Walau teruk pun perangaiku
Aku tetap mencintai dan menyayangimu
Hingga ke jannah
Tanpamu tiadalah aku di sini

Mama
hari-hari adalah hari ibu buatmu
i will not wishing u a mother day for one day only
but i will said i love you so much for everyday
i have no money to buy you a present for mother day
but i have time to recite a du'a for u everytime in my solat.

Love you mom.
muahhhxx




No comments:

Post a Comment