Saturday, July 2, 2011

Duit dan Nasihat mana lagi berharga?

DUIT DAN NASIHAT...

MANA LEBIH BERHARGA?

DUIT? ATAU NASIHAT?

PASTIKAN KORANG BACA SOALAN DENGAN BETOL,AKU TANYA MANA LEBIH BERHARGA BUKAN MANA LEBIH PENTING

Pada pendapat orang,duit lebih berharga pada mereka...


Pada aku NASIHAT lebih berharga...

KENAPA?
sebabnya adalah ,kalau korang bagi aku DUIT..duit tak boleh ubah aku menjadi insan yang lebih baik,aku boleh menyalahguna kan duit,duit tak dapat membeli kebahagiaan..

Kalau korang bagi aku nasihat,memang nasihat tak boleh beli barang dekat mall,

Kalau kau nak beli sabun misal kata,kau bagi nasihat sebagai bayaran sabun tu,sah-sah orang kata kau ni gila,nak mencuri..

tapi dengan nasihat aku boleh mengubah diri aku menjadi insan yang lebih baik..Dengan nasihat yang baik aku juga dapat membina sebuah kebahagiaan..dengan nasihat juga aku tidak akan menyalahgunakan duit yang aku ada..

Orang kata duit berharga sebab takder duit macam mana nak panggil orang untuk beri motivasi...

Dekat sini pun da tunjuk nasihat itu berharga,sebab nak panggil orang beri motivasi,beri nasihat pun kita kena keluarkan duit,tak ke itu menunjukkan nasihat itu sangat berharga??


No comments:

Post a Comment