Thursday, September 2, 2010

Mengenang Zaman Kanak2 !!

24 Ogos 2010

  Sedang aku melayan perasaan sambil merenung ke langit yg kelam..aku lihat kanak2 riang bermain bunga api..seronok tanpa peduli dgn kawasan sekeliling mereka,,masa ni mereka belum tahu yg 1 hari nanti mereka xkan segembira sekarang,mereka xkan setenang sekarang,mereka xkan tahu yg suatu hari mereka akan menghadapi saat yg  adakalanya menguji kesabaran mereka,mereka xtahu yg suatu hari nanti ada tanggungjawab yg besar untuk mereka pikul,mereka tentu sekarang berangan2 untuk cepat dewasa,supaya bebas melakukan apa yg mereka ingin kan tanpa mereka sedari suatu hari nanti mereka pasti akan memohon agar masa dapat di putar kembali ke zaman kanak2 merekan,zaman mereka tidak perlu memikirkan hal2 org dewasa,zaman mereka dapat bergembira tanpa peduli apa yg berlaku,zaman mereka tidak perlu memikul tanggungjawab yg besar..ohh,,alangkah indahnya kalau aku bisa kembali ke zaman kanak-kanak aku !!!

  Dulu zaman kanak2 aku lagi meriah xmacam sekarang ni,,zaman kanak2 aku sentiasa kecoh,,cuba cakap apa saje je permainan yg xpernah kitorang cuba dekat lorong umah ni??polis n thief,lompat tikus,lompat getah,baling selipa,kejar2,nyorok2,badminton,rumah hantu,bola tampar,bola sepak,masak2,model2,main carom,main kad,semulah permainan kitorang pernah cuba..malah besbol pun kitorg pernah main dekat lorong umah ni,,yela,,dulu mana ada banyak kereta,,x mcm sekarang ni,,kereta je penuh dekat lorong ni,,aishh,,

  Dulu main nyorok2 mana ada mcm budak2 sekarang ni..bosan dulu,,aku and budak2 lorong umah aku,main nyorok2,korang tahu mana port paling selamat untuk kitorg nyorok??haha..tentunya dalam longkang...hehe..mesti korang xcaya kan??but itu hakikat dan kenyataan yg xdapat nak di sangkal lagi dah..haha..Setiap kali lorong umah aku ni ada yg buat kenduri pasang khemah bagai..hurmm kompom malam kenduri uh riuh rendah,,mana x nya,orang tua2 sebuk kat bawah khemah..we all sebuk main rumah hantu dekat tepi lorong,,haha,,siap ada yg nangis2 lah..aku gak yg purak2 berani,,hehe,,but apa lah nak takut,,sah2 aku tahu yg jd antu uh suma kawan2 aku n kawan2 abg aku,,hehe

  Seriously aku cakap,,aku ni dulu ala jantan punya perangai,,tomboy sejati..haha..dulu aku punya hobi paling best ialah merempit bebb...But bukan rempit moto arh,,juz rempit basikal bangchik aku,,hahaha,,nak dijadi kan cerita,,ada lah satu hari uh aku sahut cabaran member aku,,mamat ni leyh plak p cabar aku lawan race dgn dia,aku pulak mmg pantang di cabar aku sahut,,pe lagi bermula lah perlumbaan basikal lorong kuh,,hahaha,,aku bawak sikit punya laju xnak hengat,,korang tahu x kalau basikal ni ada meter yg bersuara dia akan cakap 

"berhenti2,anda terlampau laju,,berhenti,,aku takut"..hahaha.

.tapi mmg lah kalau benda yg xberfaedah korang hanya akan dapat susah jerk,,pe boleh buat dalam aku dok merempit uh,tiba2 anak jiran aku yg bru berapa tahun uh dok main dekat tengah2 laluan aku,aku punya lah cuak telanggar budak nanti xpasal2 aku yg kena pancung,,aku pun pergi lah tekan break secara mendadak,,,and korang tahu apa jadi???haha,,aku buat wekang dahh,,,tayar belakang terankat dgn aku2 terpelanting ke depan,,cehh,,ni suma gara2 aku terlupa yg basikal aku xderk break belakang,sepatutnya sebelum aku tekan break depam aku kena break pakai kaki dulu,,haha.,.,,sakit dia mmg x hengat dahh,,but aku still kontrol macho,,tomboy sejati mana ada menangis kalau excident,,haha,,aku bantai gelak je,,sampai sekarang ni lah,,family aku langsung xtaw yg aku jatuh basikal and cedera agak teruk gak lah,,but that is my secret until now,uwaaahhh:D

 hurm,,sayu hati mengenang zaman kanak2 ni,,rasa nak sgt balik ke zaman ni,,zaman xyah pening nak berfikir masa depan lah apalah,,hemm :(

terhengin sgt nak main bunga api :(

NotaKakiLima :dont merempit yooo..danger,,:D

No comments:

Post a Comment