Tuesday, May 1, 2012

Petunjuk

“weh,hati-hati ya,jaga diri.Aku mimpi kau mati dalam tandas”..Kata eira
Hmm..kenapa dia perlu mimpi aku mati dalam tandas tempat yng kotor, xda ke tempat yang bersih dan indah sikit ke kalau pun nak mimpi aku mati. Ohh, aku pun kotor hati,gelap hidup ada hati ke nak mati secara bersih?
“ya Allah ampun kan aku,beri aku peluang untuk berubah ya Allah,aku takut” suasana terlalu bising, semua orang menjerit melarikan , bumi sudah terlalu tua...aku takut...arggghhh ! aku terjaga,aku bermimpi rupanya..
kenapa aku mimpi kiamat?kenapa aku menangis-nangis minta peluang untuk berubah?
Sejak kebelakangan ni, banyak berita budak poli koma, meninggal sebab kemalangan, kesian ada yang xsempat nak amik final exam.ada yang dah nak last sem dah pun
Hmm.bila pulak ajal aku akan tiba?sempat tak aku bertaubat?
Aku tengah baca artikel Diana Amir dalam majalah remaja,dia cakap dia berubah lepas dia dapat mimpi kiamat sebanyak 3 kali.
Aku pun mimpi kiamat...
Bila aku dengar ceramah,ada masa nya aku akan menangis dengar ceramah,aku takut bila aku dengar ceramah tentang agama.
Hm..Aku masih ada peluang untuk berubah ke?
Gempa dekat poli, amaran tsunami
:aku terfikir kalau betul terjadinya tsunami benda terakhir yang aku buat adalah aku xsemayang aku tidur lepas azan tanpa aku semayang.
Tengah berkumpul dekat padang tenis masa gempa,ada awan besar di langit membentuk tapak tangan,
Hm..syu kata kalau betul itu tapak tangan bermakna itu nama allah, dekat tangan kita ada nama allah..indah ciptaan allah.

Aku tahu semua yang terjadi pada aku,takkan berlaku kalau Allah tak kata ia nya berlaku, kun fayakun..Jadi semua tuh Allah beri aku rasa bukan untuk saja-saja kan?Ada hikmahnya kan? Allah beri petunjuk supaya aku sedar dari tidur yang lena, supaya aku ingat balik kenapa Allah ciptakan aku..Supaya aku ingat balik tanggungjawab aku sebagai umat Islam,umat Nabi Muhammad..

No comments:

Post a Comment