Saturday, May 19, 2012

Sakit nye....sakit sangat2...
Rasa macam hampir nak putus asa,
Rasa macam takde harapan ,
Rasa macam takde peluang langsung.
Rasa seperti tiada tempat untukku..

Kenapa ada rasa seperti ini?
Kenapa jadi lemah tiba2?

Ya Allah,
Hanya engkau yang mengetahui ,
ada satu perasaan yang jujur dan ikhlas,
hadir dari dalam hatiku tanpa aku sedari,
Setahun lebih
cukup untuk buat ia berkembang pesat.
Tak mungkin dapat dibuang,
Kerana ia terlalu tulus dan sejati.
Apa pun terjadi,
Andai kata bukan untukku,
Engkau kekalkan lah ia dalam hatiku,
hingga aku melangkah ke syurgamu.
InsyaAllah..

Ya Allah,
Hanya engkau yang mengerti,
Ada satu rasa yang sangat menyakitkan,
Tapi takkan mungkin dapat atasi,
Rasa sakitnye sakaratul maut, sakitnya azab seksaMu.
Sakit yang aku rela rasai nya,
Biar sakit , biar pedih,
Aku masih lagi tersenyum,
Aku masih mampu berbahagia,
Kerana perasaan yang jujur,ikhlas dan tulus itu ada dalam hatiku,
Jika dihargai aku bersyukur,
Jika tidak dihargai aku bersyukur,
Aku berdiri teguh menahan kesakitan itu,
Tapi adakalanya aku tersembam ke tanah,
Tak mampu memikulnya seorang diri,
Tapi ku gagahi.
Semoga kesakitan ini tidak menjadi sia-sia untuk aku merasainya.

Ya Allah,
Kuatkan hatiku  ,
Keraskan jiwaku ,
Kentalkan semangatku ,
Luaskan keyakinanku ,
Tabahkan diriku yang lemah,
Teguhkan dan kekalkan perasaan ku ini jangan sampai melebihi perasaanku padaMu,
Berkati perasaan ku ini pada dia..






No comments:

Post a Comment